نماز اوج بندگی

نماز اوج بندگی

احادیث،احکام،خاطرات
نماز اوج بندگی

نماز اوج بندگی

احادیث،احکام،خاطرات

امام گفتند اگر من پیشنماز بودم همانروز با لباس جدید به مسجد میرفتم.

امام در نامه ‏اى به آیت‏ الله شهید سعیدى نوشته بودند؛ در دوران رضاخان من از یکى از ائمه جماعات سؤال کردم اگر یک وقت رضاخان لباسها را ممنوع کند و اجازه پوشیدن لباس روحانى به ما ندهد چه کار مى‏ کنید. او گفت ما توى منزل مى‏ نشینیم و جایی نمى‏ رویم. گفتم اگر من پیشنماز بودم و رضاخان لباس را ممنوع مى ‏کرد همان روز با لباس تغییر یافته به مسجد مى‏ آمدم و به میان اجتماع مى ‏رفتم. نباید اجتماع را رها کرد و از مردم دور بود. این اندیشه امام خیلى جالب و آموزنده است. 
نامه مورخ 29 اسفند 1347 / 1 محرم 1389 - صحیفه نور - جلد اول.
  
منبع: روزنامه جمهورى اسلامی - 27 / 4 / 68

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد