نماز اوج بندگی

نماز اوج بندگی

احادیث،احکام،خاطرات
نماز اوج بندگی

نماز اوج بندگی

احادیث،احکام،خاطرات

امام خمینی تشکیل حکومت احیای نماز

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

تشکیل حکومت در راستای تبعیت از پیامبر(ص) و ائمه(ع)

البته آقایان باید بنده را موعظه کنند، لکن از آنجا که حق برادری موعظه است، مسائلی را عرض می‏کنم. تحقیقاً احیای نماز جمعه در ایران از مسائل بسیار مهم است.   نماز جمعه موجب می‏شود تا مسائل فراموش شده در اسلام به بهترین وجه برای مردم گفته شود. در قدیم اگر یک روحانی راجع به امور سیاسی مردم صحبت می‏کرد می‏گفتند رهایش کنید او سیاسی است، که این نوع فکر بلااشکال از شیاطین داخل و خارج بوده است. آنها به ما باورانده بودند که روحانی باید عبایش را سر بکشد و فقط برود مسجد نماز معمولی اش را بخواند. روحانی حق دخالت در هیچ امری را نداشت. ولی واقعیت این است که ما تابع حضرت رسول و ائمه ـ علیهم السلام ـ هستیم که همۀ امور دست آنها بود، حکومت تشکیل دادند و مردم را هدایت نمودند.

توصیه به ساده زیستی اهل علم

بحمداللّه‏ امروز وارد مسائل سیاسی شدن دیگر عیبی ندارد، ولی باید توجه کنید که همه متوجه شما هستند، لذا زیّ[1]اهل علم خودتان را حفظ کنید. درست مانند علمای گذشته ساده زندگی کنید. در گذشته چه طلبه و چه عالم بزرگ شهر زندگیشان از سطح معمولی مردم پایینتر بود و یا مثل آنها بود. امروز سعی کنید زندگیتان از زی آخوندی

تغییر نکند. اگر روزی از نظر زندگی از مردم عادی بالاتر رفتید بدانید که دیر یا زود مطرود می‏شوید؛ برای اینکه مردم می‏گویند ببینید آن وقت نداشتند که مثل مردم زندگی می‏کردند، امروز که دارند و دستشان می‏رسد از مردم فاصله گرفتند. باید وضع مثل سابق باشد، باید طوری زندگی کنیم که نگویند طاغوتی هستیم.

بیان وظائف ائمه جمعه در خطبه‏های نماز

مسئله دیگر خطبه‏های نماز جمعه است؛ باید مردم را امر به تقوا کنید، امر به تقوا در خطبۀ اول واجب است و در خطبۀ دوم بنابر احتیاط واجب است. مسائل اخلاقی را به مردم بگویید و آنها را به داشتن اخلاق اسلامی‏ترغیب کنید. مطالب روز را برای مردم بگویید، آنچه در طول یک هفته در کشور اتفاق می‏افتد، آنها را برای مردم بگویید. مردم را در صحنه حاضرنگه‏دارید که آنچه انقلاب وایران را حفظ کرده حضور مردم در صحنه است. در تمام دنیا مردمی‏به خوبی مردم ایران پیدا نمی‏شود. امروز مردم پشتیبان انقلاب اسلامی‏و دولت هستند. پشتیبانی مردم از دولت به خاطر این است که دولت را اسلامی‏می‏دانند و می‏دانند که طرفداری از دولت، طرفداری از اسلام است؛ تنها به این خاطر است که از دولت پشتیبانی می‏کنند، این پشتیبانی را باید حفظ کنید. ائمۀ جمعه در سراسر ایران بالاترین اجتماع را دارند؛ از این اجتماعات استفاده کنید و جهات شرعی و سیاسی را به مردم تذکّر دهید، آنان را در مقابل شیاطین مجهز کنید. امروز دولت با تمام توان دارد زحمت می‏کشد، و آنچه از دستش برمی‏آید انجام می‏دهد؛ کار مشکل است. امروز اکثر حکومتها با ما خوب نیستند. دشمنان ما خیلی کارها علیه ما کردند، اختلافات داخلی را به وجود آوردند فایده نکرده، جنگ را بر ما تحمیل کردند و باز هم ما را رها نمی‏کنند؛ با تمام این مشکلات این همه کار شده است. البته کمبودهایی هست و گرانی هم بسیار است و مردم هم از اینها ناراحت‏اند، ولی در کجا این کمبودها و گرانیها نیست. هنوز در شوروی با آن همه ادعاهایش صفهای طولانی هست. در ایران هم گرانی و کمبود هست، ولی باید به خاطر اسلام مقاومت کرد. البته مردمی‏که در جنگ جوان

می‏دهند، در مقابل این مشکلات که ناراحت نمی‏شوند. آنها که در جبهه‏ها هستند از مشکلات نمی‏هراسند و مقاومت می‏کنند. کسانی که می‏جنگند و مبارزه می‏کنند در مقابل کمبودها صبر می‏کنند، ولی آن عده‏ای که در کنار نشستند، آن عدّه‏ای که عیّاشی می‏کردند و جلوی عیّاشیهایشان گرفته شده ناراحت‏اند، آنها هستند که دولت را تضعیف می‏کنند و دایم می‏گویند کمبود هست، اینها هستند که مشغول تضعیف دولت هستند. آقایان باید در نماز جمعه‏ها دولت را پشتیبانی کنند. امیدوارم نماز جمعه‏ها با قدرت هر چه بیشتر انجام شود. خداوند همه‏تان را تأیید کند.

والسلام علیکم

1 ـ هیأت، پوشش، شعار. 


نظرات 2 + ارسال نظر
محمد جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 03:50 ب.ظ http://kafeshannews.blogfa.com

ممنون اومدین وبم ..........

خوشحال شدم ............

بازم بیایید لطفا ...........

نظر یادتون نره ........

عرفان دوشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:48 ب.ظ

خوب بود مرسی امیدوارم کارات خوب پیش بره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد