نماز اوج بندگی

نماز اوج بندگی

احادیث،احکام،خاطرات
نماز اوج بندگی

نماز اوج بندگی

احادیث،احکام،خاطرات

اسلام، دین میانه روی و اعتدال است

امام خمینی

اسلام، دین میانه روی و اعتدال است و بر این اساس برآسایش جسمانی و آرامش روانی عمومی تاکید و به ویژه بر مراعات حال افراد و اقشار ضعیف نظیر سالمندان و کسانی که به هر دلیل به طور موقت و یا دائمی از ناراحتی جسمانی رنج می برند، حتی در عبادات نظیر نماز جماعت و... هم سفارش و دستورالعمل دارد و به طریق اولی  نمی پذیرد که این امر حتی در مواقع خاصی همچون ماه مبارک رمضان و ماه محرم که به طور معمول جلسات و سخنرانی ها و کارهای تبلیغی به شکلی خاص ارائه می شود، مورد خدشه قرار بگیرد. و این امر گرچه اغلب مورد توجه و مراعات مساجد و مراکز ذیربط واقع می شود، اما هستند عده ای که هنوز هم باید این فرمایش حضرت امام را برای آنها متذکر شد تا خدای ناکرده مرتکب معصیتی نشوند: 

« یک کلمه‏ اى که این نصیحتى است به اینهایى که در روضه‏ خوانیها در... مجالسى که دارند، در تکیه ‏ها، در این طور چیزهایى که دارند، که توجه به ضعفاى مردم بکنند. در بین مردم مریض هست، در بین مردم ضعیف هست، در بین مردم اشخاصى هستند پیرمرد، اشخاصى هستند پیرزن و ضعیف، صداها زیاد نباشد که مردم را منزجر کند. بلندگوها را بیرون نگذارید که فریادش همه مردم را منزجر کند. بلندگوها را در داخل مسجد بگذارید، و این طور نباشد که بخواهید اطاعت خدا را بکنید خداى نخواسته، معصیت بشود. و از آداب ماه رمضان همین است که مردم را آرامش بدهید.
اینها روزه مى‏ خواهند بگیرند، خوب، بعضیشان هست مى‏ خواهند اول شب بخوابند و روزه بگیرند فردا، بعضى‏ها هستند که کسالت دارند، مریض‏ اند، ... ممکن است اینها ناراحت کند آنها را. در این امور یک قدرى ملاحظه برادران ایمانى خودتان را بکنید.» (صحیفه امام، ج‏17، ص: 498)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد