نماز اوج بندگی

نماز اوج بندگی

احادیث،احکام،خاطرات
نماز اوج بندگی

نماز اوج بندگی

احادیث،احکام،خاطرات

نماز عاشورا در کل ارض

نام حسین(ع) در کشورهای مختلف

مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان نه‌تنها در ایران به‌عنوان تنها کشوری که مکتب تشیع مذهب رسمی آن است، در 70 کشور دیگر دنیا نیز برگزار شد.

به گزارش ایسنا، ترکیه یکی از کشورهایی بود که میزبان این مراسم بود. عزاداران شب‌های سوم تا هفتم ماه محرم در مسجد ایرانیان (والده خان ) و شب هشتم تا دهم (تاسوعا ، عاشورا و شام غریبان) را در سرکنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران در استانبول، به سوگ نشستند.

در عزاداری شب تاسوعا در سرکنسول‌گری ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین شاه‌مرادی به تشریح تاثیر وجودی افراد پس از مرگ در عالم دنیا پرداخت و در شب عاشورا حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با حضور در جمع ایرانیان و کارکنان نهادها در سرکنسول‌گری ایران در استانبول، واقعه عاشورا را بزرگترین حادثه بعد از بعثت پیامبر عظیم الشان اسلام خواند و گفت که عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی پیام اصلی عاشوراست.

عزاداری شیعیان در صربستان 

ادامه مطلب ...

. کسی که بردبار ترین بردباران و افضل نماز گران از آل یاسین و رسول رب العالمین است

درسی از امام خمینی(س)/ نقش امام سجاد(ع) در خنثی سازی توطئه های بنی امیه


 «...من فرزند علی مرتضی هستم، من پسر کسی هستم که سران مشرکین را کوبید و دماغ آنها را به خاک مالید تا به وحدانیت حضرت حق اقرار کردند و گفتند : " لا اله الا الله "، من پسر آن کسی هستم که جلوی پیامبر با دو شمشیر می جنگید و با دو نیزه مبارزه می کرد. او دو بار هجرت کرد و دو بار بیعت نمود. او در جنگ بدر و حنین نبرد نمود و به اندازه یک چشم به هم زدن به خدا کفر نورزید. من فرزند صالح مومنین و وارث انبیاء و از بین برنده مشرکان و امیر و پیشوای مسلمین و فروغ چشم جهادگران و زینت عبادت کنندگان و افتخار گریه کنندگانم. کسی که بردبار ترین بردباران و افضل نماز گران از آل یاسین و رسول رب العالمین است. من پسر کسی هستم که جبرئیل او را تایید و میکائیل او را یاری کرد. من فرزند آنم که از حرم مسلمین حمایت کرد و با مارقین و ناکثین و قاسطین جنگید و بر ضد دشمنان ناصب و عنود خود مجاهده نمود. او در بین قریش با افتخارترین انسانی است که قدم به این زمین نهاد و اول شخصیتی است در میان مومنین که دعوت ایمان را اجابت نموده و به فراخوانی خدا و پیامبرش لبّیک گفت. آری، او اولین سبقت گیرندگان به همه خوبیها و کوبنده متجاوزین و نابود کننده مشرکین و تیری از تیرهای الهی به سر منافقین وزبان حکمت عباد الهی که پرستش خداوند می کنند و نصرت خداوند و ولی امر الهی و بوستان حکمت خداوند و حامل علم خدا و مخزن علم است. اوست که جوانمرد است و بخشنده، زیبا و نیکو چهره و هوشمند و پاک، از سرزمین حجاز است و در راه رضای خدا، پیشگام است. و پیشوای بلند همت، صابر و بسیار روزه گیرنده، مهذّب و بسیار عبادت کننده، قطع کننده پستیها و نسلهای مشرکین، پراکنده کننده حزبهای کفر، از همگان پر جرئت تر و قوی تر و دارای اراده محکم و عزمی استوار و راسخ و از همه با صلاحیت تر و خلل ناپذیرتر، اوست که شیر دلاور است همان کسی که در جنگها به هنگام به هم خوردن نیزه ها و نزدیک شدن پیشتازان جنگ، کافران را بمانند خرد کردن سنگ آسیاب، خرد می کرد و می کوبید و مانند طوفان کوبنده که خار و خاشاک را در هم می ریزد دشمنان را در هم می ریخت، شیر حجاز و یکه سوار عراق، کسیکه هم مکی است هم مدنی، هم خیفی است هم عقبی (منتسب به خیف که مسیری است در منی و «عقبه») هم بدری است هم احدی، اوست کسی که در بیعت شجره یکه تاز میدان بود و در هجرت هم، آقای عرب، و شیر میدان نبرد، وارث دو مشعر (مشعر و عرفات) و پدر دو سبط رسول خدا _صلی الله علیه و آله _ یعنی حسن و حسین. آری این است جدّ من علی بن ابی طالب.»  

متن فوق فرازی است از خطبه مشهور حضرت امام  سجاد  در مجلس یزید، که پس از اشاره مختصر به از مقامات رسول گرامی اسلام با این تفصیل  به معرفی حضرت علی (ع)     می پردازد و خود بیانگر برخورد سنجیده و هوشیارانه آن حضرت است در خنثی سازی نقشه های دستگاه اموی در به کار گیری امکانات تبلیغی موجود در سوء استفاده از جهالت و بی خبری مردم به منظور بسط قدرت خویش و انحراف اسلام از مسیر اصلی خود. و چنانکه می دانیم لبه تیز همه تبلیغات سوء دستگاه بنی امیه متوجه شخص و شخصیت علی بن ابی طالب و خاندان آن حضرت بوده است. و اگر گفته شود این خطبه و این معرفی و خطبه دیگر حضرت در کوفه و خطبه های عمه بزرگوارش حضرت زینب همه نقشه های بنی امیه را  خنثی و نقش بر آب کرد، سخن حق و به جائی گفته شده است.

حضرت امام خمینی هم که خود بزرگترین درسها را از راه و روش این بزرگواران آموخته است، در این باب هم نکات درس آموزی دارند که فرازی از آن آورده می شود:

 
ادامه مطلب ...